Europa Universalis IV Hikaye Serisi 1


Europa Universalis IV, Paradox Interactive tarafından geliştirilen genel strateji bilgisayar oyunudur. Europa Universalis serisinin 4. üyesidir. EUIV ya da EU4 olarak da bilinir. 13 Ağustos 2013'te yayımlanmıştır. Strateji oyunları arasında en ayrıntılı olan oyunlar arasındadır. 

Bende bu güzel oyunu hem bilmeyenler için rehber olması amacıyla hemde güzel bir hikayesi olacağını düşündüğümden oyunda yaptığım olayları detaylı bir şekilde anlatacağım bir resimli hikaye yazmaya karar verdim. 

Oyunumun versiyonu, dlcleri ve paketleri

OYUN SÜRÜMÜ
EU4  v.1.22.2.0 Russia 7645

İÇERİK DLCLERİ
Star and Crescent
Purple Phoenix
American Dream
National Monuments II
National Monuments
Muslim Advisor Portraits
Women in History
Forts Pack

GENİŞLEME DLCLERİ
Rights of Man
Wealth of Nations
Conquest of Paradise
Res Publica
El Dorado
Art of War
Common Sense
Mare Nostrum

BİRİM PAKETLERİ
100 Years War 
Horsemen of the Crescent
South American
Winged Hussars
Black Sea
Conquistadors
Native Americans
North African
Indian Subcontinent
Native Americans II
Colonial British and French
Muslim Ships
Evangelical Union
Buddhists
Trade Nations
European Cavalry
Indian Ships
Catholic League
The North
Mesoamerican
Theocracies
Great Nations
Free Cities
Artillery
Great Hordes
Catholic Majors
Daimyo
Russian principalities
Evangelical Majors
Italian
West African
East African
German Princes
Asian Majors
Asian Navies
Russian Borders
Russian What If?

Oyunumuzun tarihi 11 Kasım 1444 tarihinde başlamaktadır ve seçeceğim ülke Osmanlı devletidir.




Devletimizin lideri, oyunda adı Sultan Mehmet II Fatih olarak geçen Fatih Sultan Mehmet'tir. Oyunda liderlerin üç özelliği bulunmaktadır. bu özellikler yönetici, diplomatik ve askeri becerileridir. Bu yetenekler oyundaki liderlerde en fazla 6 olabilmektedir. Ve bizim liderimiz Fatih Sultan Mehmet 5 yöneticilik yeteneği, 5 diplomatik yeteneği ve 6 askeri yeteneği ile oldukça güçlü bir liderdir. Bu yetenek puanları oyun zamanı ile her ay bizim toplam yetenek puanlarımıza katkı sağladığı için çok önem taşır. 

Devletimiz Sünni dini grupta yer alıyor ve krallık ile yönetiliyor. Başlarken ise hiçbir ülkeyle savaşta olmamakla beraber, 9 ülke ile barış halindeyiz. Ragusa adlı bir ülkenin de bağımsızlığını garanti altına almış bulunmaktayız.






Ekonomi olarak çok güçlüyüm ve orta bir meblağ ile oyuna başlıyorum. 2 tane tüccarım, 3 tane diplomatım ve 1 tane de misyonerim var (Sunni mezhebi yaygın hale getirmek için). 27 bin ordum be 27 adet filom var. Oyundaki 8 büyük devleti içinde 5. sırada olarak oyuna başlıyorum.





Karşımıza 3 adet rakip seçmem gerekiyor ve bu rakipler olarak bizans, macaristan ve memlükleri seçiyorum.




Daha önce de bahsettiğim gibi yöneticilik, diplomatik ve askeri olmak üzere üç adet yetenek puanlaması var teknoloji araştırmaları için gereklidirler. Şimdi bu 3 yetenek alanında danışman seçiyorum. 




Yöneticilik Danışmanı olarak maliyeti ucuz olan Iwan abimizi seçiyorum. Bu danışman bana yıllık %1 prestij kazandıracak.




Diplomatik danışmanı olarak Korkut dedemizi seçiyorum. Bu danışman bana %10 ticaret verimliliği sağlayacak.




Askeri danışman olarak bana biraz pahalıya patlayan nakit olarak 58.4 ve aylık olarak 4 duka vereceğim İlyaz Gazi amcamızı alıyorum. Bu amcayı almamın sebebi bizim askerlerimizin disiplinini %5 arttıracak olmasıdır ki bu da ordu için en önemli özelliklerden biridir. 




Üstteki resimde gördüğünüz üzere, Barış antlaşması imzalanmış ülkeler ve antlaşmaların ne zaman biteceği yazmakta. Bu süreler içinde antlaşma halinde olmadığımız Anadolu beylikleri yada gayrimüslim ülkeleri ele geçirerek genişleyip ekonomimi daha da refaha ulaştırmaya çalışacağım.





Ulusal görevlerden Constantinople'u ele geçirmemle ilgili bir görev geldi ve onu kabul ettim. Şimdi ilk işim Contstantinople'u ele geçirmek ve İstanbul yapmak. Bu görevi başarırsam ise ikinci resimde görüldüğü gibi bana yıllık %1 oranında meşruluk puanı verecek (halkın Padişahı tanıması ve destek olması adına oldukça önemlidir). 




1 tane misyonerimin olduğunu söylemiştim hikayenin başlarında. Bu misyonerimi Kesriye bölgesine gönderip halkı İslama davet ediyorum. Bu işlemi yaparken halk bir nebze rahatsız olsada ilerisi için gayet iyi olacaktır. Çünkü müslüman olan bölgede isyan çıkma riskide en azdır. 




Contstantople'u ele geçirme görevini kabul ettiğimizden otomatik olarak Constantinople için hak iddia edebiliyorum. Bir ülkeye savaş sebebi araştırmadan savaş açamıyorum çünkü. Hak iddia talebim Bizans için hazır olduğundan savaş açmak için hiçbir sebep kalmadı. 


Diğer bölümde Bizans savaş hazırlıklarımı ve savaşımı yazacağım...

Eksik ve yanlış anlattığım yada yaptığım şeyler için yorum yapınız :)

>>Sonraki hikayeye gitmek için tıklayınız>>
Google+'da Paylaş

Hakkında Unknown

    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder