Europa Universalis IV Hikaye Serisi 2



European Universalis IV oyunumuzun hikayesine kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bu süreçte Osmanlı ile Bizans'a dalıp Constantinople'u ele geçireceğiz. Yetmeyecek ismini İstanbul olarak değiştireceğiz. Oda yetmeyecek Devletimizin başkenti yapacağız. Tabi bunun için önce savaşı kazanmamız gerekiyor. 


Yukardaki resimde de gördüğünüz gibi 13k asker Selanik'te ve 14k asker Edirne'de olmak üzere toplamda 27 k askerim var. Edirne limanımda ise 27 adet filomuz bulunmakta. Hadi ordumuzu savaşa hazır hale getirelim.


Edirne'deki ordumun başına hemen bir komutan atamakla işe koyuluyorum.


Halihazırda güzel özellikleri olan Sehabeddin amcamızı ordumun başına getiriyorum.


Tabiki Selanik'teki ordumun içinde bir komutan atamayı düşündüm ama Sadece  bir komutanım bulunmaktaydı. Bunun için 50 askeri gelenek arcayarak yeni bir komutan alıyorum. İyi bir komutan çıksa bari :) 

Çok iyi de çok kötü de olmayan orta halli bir Ertuğrul komutanım oluyor. Böylece Selanik'teki Balkan Ordusu adlı ordumunda bir komutanı olmuş oluyor. Hadi savaş düzenine!

Balkan Ordumuzu Tirhala bölgesine yani Atina devleti olan sınırımıza götürüyoruz. Bunu yapmamın nedeni Atina devletinin Bizans ile müttefik olması. Bizans'a savaş açtığımda muhtemelen Atina'da müttefiğinin yanında savaşa girecektir. Ayrıca Bizans'ın Mora'ya sahip olması da bir diğer etken. O bölgeyi boş bırakmamak lazım. Tabiki daha fazla toprak lazım. Atina da bizim! 

Edirne'deki Anadolu Ordumuz Zaten Constantinople sınırında olduğu için onların yerini değiştirmiyorum. Ama Donanmama bir el atmam lazım. Bunun için Edirne'de bulunan fakat ayrı şekilde bulunan donanmamı birleştiriyorum. Tek vücut!

Ve hemen donanmamın başına da bir amiral atıyorum fakat amiral gayet kötü bir amiral :( . Olsun biz işimize bakalım. :)

Bu aldığım amiral devletim için sınırlı olan komutan seviyesinin üstüne çıktığı için bana uyarı geliyor ve her ay komutan fazlalığı kadar askeri geleneğim düşüyor. Neyse savaştan sonra kovarız bu amirali :) Tabi ki işim bitmedi. Marmara denizi ve Ege denizinde savaşacağımı göz önüne alırsak bize iki donanma lazım ve 27 filomu ikiye bölüyorum.

13 adet gemimin olduğu ve amiralimin de bulunduğu donanmayı Marmara Denizi'ne yolluyorum.

14 gemimin bulunduğu fakat komutansız olan donanmamı ise Ege Denizi'ne yolluyorum. Ege denizinde daha az düşman gemi olacağını düşündüğümden kaptansız ama bir gemi fazla donanmayı bu denize yolluyorum. Yelkenler Foraa!

Tarihi ilerletiyorum ve 1 Aralık 1444 günü ordularım istediğim bölgelere gitmiş oluyorlar. Savaşa hazır ve nazırız!

Bizansa bir diplomat gönderip savaş sebebim varken savaşı başlatmak istiyorum fakat 11 Aralık 1444 tarihine kadar beklemem gerekiyormuş. pff.

Oyun Tur zamanlı olmayıp durdurulabilen gerçek zamanlı oynandığı için oyunu az hızlandırıp 11 Aralık tarihine geliyorum ve savaş açabiliyoruz. Yerlerinize!

Benim hiçbir ittifağım yok ve Bizans'ın yanında Atina'da savaşa katılacak gibi görünüyor. Savaş açma sebebi olarak Constantiople'u gösterip savaşı açıyorum. 

Savaşı açar açmaz Marmara denzindeki donanmamızla Bizans'ın donanması çatışmaya giriyor.

Edirne'deki ordumuda oyun durmuş haldeyken İstanbul'a yürütüyorum. Evet yanlış duymadınız İstanbul. Savaştan sonra nasıl olsa İstanbul olacak :)

Ege'deki donanmamda savaş açar açmaz 1 Atina 3 tane de Bizans gemisi ile karşılaşıyor.


Tirhala bölgesindeki Balkan ordumu Atina'ya yolluyorum.

7 gün süren savaş sonunda üstün moralimiz, gücümüz ve yüksek imanımızla güçsüz Atina ordusunu darmadağın etmeye çok yaklaşıyorum.

Savaştan 9 gün sonra İstanbul'a yürüyen ordumuz 7 bin kişilik düşük moralli düşman ordusunun moralini ve gücünü iyice düşürüyor. Donanmamızda neredeyse fişi çekmek üzere. 

10 gün sonunda Atina daha fazla dayanamıyor ve 3 bin kişilik ordusunun tamamı yok oluyor. Biz ise Ertuğrul paşa komutasındaki ordumuzdan sadece 261 piyade kayıp veriyoruz ve bu savaş bize 3.74 savaş skoru kazandırıyorki skorumuz ne kadar fazla olursa o kadar hak talebinde bulunabiliriz. 

Düşman bir bir dökülmeye başlıyor. Bir zafer de Ege denizinden geliyor. 14 adet gemimiz 4 düşman gemisini de batırarak şehir kuşatmasına yardımcı oluyor. 

Marmara denizinde düşmanı tamamen yok edemesekte 4 gemisinden 1 gemisini batırıp kalan 3 gemiyi limana çekilmeye zorluyoruz. 



Ve tabiki İstanbul daki düşam ordusunu da yerle bir ediyoruz. 7 bin kişilik düşman ordusunun tamamını yok edip kuşatmaya başlıyoruz. 



Zaferimizin geri kalan kısımları bir sonraki hikaye de devam edecek . .


Google+'da Paylaş

Hakkında Unknown

    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder